Cum sa gasesti si sa lucrezi cu Furnizorii

    Distributie  Cauti materie prima pentru fabricare sau produse finite pentru a le revinde?

   Aceste instructiuni te vor ajuta sa gasesti si sa iti construiesti relatii bune cu furnizorii pe care o sa-i ai, acestia fiind esentiali pentru orice afacere. Fara materie prima pentru a crea ceea ce vinzi sau fara obiectele pe care le revinzi nu ai sanse mari sa-ti dezvolti afacerea/compania. Exista multe provizii si servicii fara de care afacerea/compania ta nu ar exista, de la agrafe de birou pana la acces la Internet.

   Furnizorii si vanzatorii - termenii sunt intersanjabili - pot face mult mai mult decat o simpla aprovizionare cu marfa si serviciile de care ai nevoie in afacerea ta. Ei se pot transforma in importante surse de informatie, te pot ajuta sa evaluezi potentialul unui produs nou, sau pot urmarii actiunile competitiei si identifica oportunitati promitatoare. 

   Vanzatorii se pot transforma in veritabili parteneri de afaceri, care te ajuta sa-ti reduci costurile, sa-ti imbunatatesti designul produselor si chiar sa-ti finanteze explorarea unor noi piete. Daca nu faci din selectia de furnizori si vanzatori buni o parte integrata a planului tau de expansiune vei regreta cu siguranta.

   Evaluarea Furnizorilor si a Vanzatorilor. Furnizorii pot fi impartiti in patru categorii. Ele sunt:

  • Producatorii. Majoritatea retailerilor cumpara prin oamenii de vanzari ai companiilor sau prin reprezentati independenti care se ocupa de mai multe companii. Preturile in aceste surse sunt de obicei cele mai joase, asta daca locatia retailerului permite costuri de transport acceptabile.
  • Distribuitori. Cunoscuti si ca intermediari, en-grosisti si brokeri, ei cumpara produsele in cantitati mari de la mai multi manufacurieri si depozite. Desi preturile lor sunt mai mari decat ale fabricantilor si depozitelor, ei pot aproviziona comenzi mai mici din mai multe surse. (Unii producatori nu indeplinesc comenzi mici) O livrare rapida la un cost mic va compensa un pret mai mare per-item.
  • Mestesugari independenti. Distribuirea exclusiva a unor creatii unice se face de obicei de catre mestesugari care vand prin reprezentanti sai la targuri de specialitate.
  • Surse de import. Multi retaileri cumpara bunuri straine de la un importator din propria lor tara, care lucreaza la fel ca un en-grosist. O alternativa este, depinzande de familiarizarea cu sursele din afara, calatoria de afaceri pentru achizitionarea acestor bunuri.