Distribuitor cosmetice
Sectorul de distribuire a produselor cosmetice este unul foarte variat si este indreptat catre canale specifice. Canalele alese in vederea distribuirii sunt selectate de firmele producatoare in functie de anumite criterii. La scara larga de distribuire a cosmeticelor, consumatorii cauta de regula produse ieftine care pot fi folosite de intreaga familie. In plus, consumatorii cauta un distribuitor de cosmetice gata sa le satisfaca nevoile in functie de posibilitatile financiare, dar si de nevoile personale.
Cu ce se ocupa un distribuitor cosmetice
De la ochii Cleopatrei pana la buzele rosii ale oricarei starlete sau persoane obisnuite, aplicarea machiajului si folosirea diverselor produse pentru infrumusetarea aspectului fizic este esentiala. Pentru a deveni distribuitor de cosmetice este importanta combinarea talentului de vanzator cu a celui de evidentiere a trasaturilor faciale. Pentru a face acest lucru, este nevoie de invatarea unor tehnici rapide in urma carora se poate obtine bucuria de a imbunatati modul de aparitie al altora.
Primul pas pe care un viitor distribuitor de cosmetice trebuie sa il faca este sa participe la diverse targuri de frumusete pentru a afla de diversele produse cosmetice disponibile pe piata, dar si despre cele mai recente tendinte in aceasta materie. Este importanta si cunoasterea unor experiente asemanatoare, asadar sunt recomandate discutiile cu distribuitori care activeaza deja pe piata cosmeticelor.
Al doilea pas care trebuie facut pentru reusita distribuirii produselor alimentare este alegerea clientelei. Pentru acest lucru trebuie examinati factori precum grupa de varsta, caracteristicile pielii, tendinte si optiuni de culoare. Anumite linii de cosmetice ar putea fi facute special pentru anumite grupuri etnice sau categorii sociale. Este nevoie, de asemenea, de cercetarea informatiilor privind salariile sectorului care intereseaza, precum si obiceiurile de cumparare ale potentialilor clienti. Mai mult decat atat, viitorul distribuitor se poate adresa prietenilor si membrilor familiei pentru a afla diverse optiuni in materie de cosmetice sau are posibilitatea de a merge la mall pentru a urmari ce produse cosmetice sunt mai intens cumparate.
In continuare, este bine ca alegerea cosmeticelor care urmeaza a fi vandute sa fie imbunatatita. Pentru aceasta, este bine ca distribuitorul sa ceara produse cosmetice de la mai multi reprezentanti, ba chiar sa incerce cosmeticele, sa le observe eficacitatea si apoi sa decida care sunt mai bune sau sa imparta esantioane altor persoane si apoi sa le ceara opiniile pentru a alege marca pe care sa o vanda in functie de cele mai bune feedbackuri. Pentru obtinerea profitului, pe langa acest aspect trebuie sa se tina seama si de preturi.
Urmatorul pas pentru ca un distribuitor de cosmetice sa fie unul de succes este contactarea companiei producatoare pentru oferirea unui pachet de distribuire. Este recomandata citirea tuturor informatiilor din pachetul de distribuire si de pe siteul companiei pentru a afla totul despre produsele care urmeaza sa fie vandute. Un distribuitor de produse trebuie sa fie atent daca compania ale carei produse o sa le vanda are reclamatii inregistrate sau daca alti distribuitori au renuntat la ea si din ce motive.
Ultimul pas pentru obtinerea statutului de distribuitor de cosmetice de succes este configurarea afacerii si obtinerea unei licente comerciale si de vanzare de la reprezentantii legali. Nu mai ramane decat pregatirea planului financiar si realizarea unor carti de vizita prin intermediul carora un distribuitor isi poate face cunoscute serviciile cu mai mare usurinta.