Distribuitor mobila

Distribuitor mobilaDupa cum probabil stiti, producatorii realizeaza anumite marfuri pe care comercianti le vand utilizatorilor finali. O cutie de ulei de motor, de exemplu, este fabricata si ambalata, apoi vanduta proprietarilor de automobile prin intermediul punctelor de vanzare si / sau a magazinelor de reparatii. Legatura dintre producator si comerciant este facute de cativa operatori cheie - cunoscuti si ca distribuitor mobila.

Care e rolul unui distribuitor mobila?

Rolul lor reste de a muta marfa de la producator la piata. Unii dintre acestia sunt distribuitorii cu amanuntul, care vand produsele direct consumatorilor (utilizatori finali), altii sunt cunoscuti ca distribuitori en-gros sau comercianti cu ridicata. Comertul cu ridicata apare adesea atunci cand se achiziționeaza cantitati mari de marfuri, denumite achizitii in vrac, cu scopul de a reasambla, sorta, reambala sau distribui marfurile in loturi mai mici. Datorita volumului de achizitie, prețul bunurilor este adesea mai mic decat pretul oferit consumatorilor cu amanuntul. Un comerciant cu ridicata poate fi, de asemenea, o afacere care actioneaz ca intermediar, Incheind tranzacTii Intre Intreprinderi care produc anumite componente care nu sunt destinate vanzarii imediate pe piata deschisa.

Distribuitorii en-gros traditionali sunt aceia care cumpara marfa de la producatori sau de la alte surse, apoi o transfera din depozitele lor catre companii care doresc fie sa revanda produsele catre utilizatorii finali, fie sa le utilizeze in propriile lor operatiuni.

Firmele de distributie en-gros vand atat bunuri de folosinta indelungata (mobilier, echipamente de birou, bunuri industriale si alte bunuri care pot fi utilizate in mod repetat), cat si bunuri consumabile (hartie de tiparit si scris, produse alimentare, substante chimice).

Proprietarul unei firme de distributie en-gros, poate cumpara bunuri pentru a le vinde si a castiga un profit, la fel ca si un comerciant cu amanuntul. Singura diferenta este ca engosistul vinde produsele catre alte companii de vanzare cu amanuntul sau alte companii en-gros si nu catre consumatorul final asa cum face vanzatorul cu amanuntul.

Domeniul de distributie en-gros este un adevarat joc de vanzare – cumparare, unul care necesita abilitati bune de negociere, si de comunicare cu clientul. Ideea este ca firma en-gros sa cumpere produsele la un pret scazut, apoi sa faca un profit prin adaugarea unei sume care inca face ca afacerea sa fie atractiva pentru client. Expertii sunt de acord ca, pentru a reusi in afacerea de distributie en-gros, o persoana ar trebui sa aiba o experienta vasta in diverse domenii de munca. Pe langa abilitatile de negociere si vanzare, proprietarul unei noi companii de distributie en-gros va avea nevoie de abilitatile manageriale si de gestiune financiara.

Firmele en-gros trec printr-o perioada dificila determinate de concurenta acerba si de pretentiile clientilor. De aceea este foarte important pentru un distribuitor en-gros sa stie sa-si aleaga piata tinta careia sa-i promoveze un pachet de servicii atractiv. Este adevarat ca engrosistii vand anumite produse la preturi destul de mici numai pentru a castiga clienti profitabili, dar acesti clienti sunt esentiali pentru supravieturiea firmelor de distributie en-gros mai ales acum cand comertul on-line este din ce in ce mai popular, iar consumatorii invata sa achizitioneze marfurile direct de la producatori. Exista si firme de distributie en-gros la nivel international care sunt nevoite sa aprovizioneze cu bunuri si servicii clienti din toata lumea pentru a putea supravietui. Aceasta deszvoltare a comertului en-gros a fost posibila datorita schimbarii dinamicii pietelor tinta si a asteptarilor clientilor.